tiistai 14. maaliskuuta 2017

73. Apulanta - Anna mulle piiskaa

73. biisi on Apulanta - Anna mulle piiskaa






Tämän biisin aikoihin en pitänyt Apulannasta yhtään. Sitä kuuntelivat koulun "kovikset" ja kiusaajat joten siinä oli jo syy inhota Apulantaa. En tosin pitänyt musiikistakaan. Olin päästä varpaisiin poppari tuohon aikaan. 

Nyt minua harmittaa, etten kuunnellut apulantaa tuolloin. Olen tutustunut bändiin enemmän oikeastaan vasta lähiaikoina. Bändi kuvastaa sitä ns. kapinaa ja nuoruutta, menoa ja meininkiä, jonka perään olen nykyään haikaillut, mutta jota en ole kokenut. Sitä samaa mitä haikailen Moottoritie on kuuma biisin yhteydessä tai katsoessani Pitkää kuumaa kesää ja laulaessani Lootusasentoon. 

Apulannalla on hienoja biisejä. Monet niistä ovat erittäin puhuttelevia. Sitä ei uskoisi koska minulle Apulanta on edelleen jonkin sortin punk bändi vaikkakin punk on siitä ehkä kadonnut jo aikoja sitten, mutta bändissä on silti jokin muisto punkista. 

Ehkä sisäisesti haluaisinkin olla punkkari... mutta jokin estää minua...

Kappale: Anna mulle piiskaa
Esittäjä: Apulanta
Albumi: Kolme
Julkaistu: 1997
Levy-yhtiö: Levy-yhtiö
Maa: Suomi
Genre: Alternative rock

Tekijät
Toni Wirtanen

------------------------------------------------------------

73rd song is Apulanta - Anna mulle piiskaa

When this song came out I didn't like Apulanta. It was our school's 'toughies' and bullies favourite band so that was one of the reason to hate also Apulanta. Although, I didn't like the music either. I was a true popper from head to toes back then. 

Now it irks me that I didn't listen Apulanta back then. Actually, I've introduced myself to the band just lately. For me the band is still reflecting so called rebellion and youth, good going-on, the things I long for even though I have never experienced those. The same which I long for while listening Moottoritie on kuuma or while watching Pitkä kuuma kesä or singing Lootusasentoon.

Apulanta has some fine songs. Most of them are quite impressive. Which is quite unbelievable because, at least for me, Apulanta is still some kind of a punk band, although, I think they have lost the punk a long time ago, but still they have some kind of memory of punk in them.

Maybe, deep inside, I would really like to be punk... but something is stopping me....

Song: Anna mulle piiskaa
Performed by: Apulanta
Album: Kolme
Released: 1997
Label: Levy-yhtiö
Country: Finland
Genre: Alternative rock

Credits
Toni Wirtanen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti